گروه مهندسی پردیس

مشاوره و انجام کلیه امور دفتر فنی پروژه های عمــرانی

گروه مهندسی پردیس

مشاوره و انجام کلیه امور دفتر فنی پروژه های عمــرانی

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

3-  نظم و انسجام و ظاهر مناسب لایحه تاخیرات ( مانند استفاده از زونکن ، دیوایدر ( جداکننده) به همراه نوشتن موضوع هر بخش بر روی دیوایدر و...) می تواند موجب جلب اعتماد مشاور و کارفرما در خصوص فنی بودن و مهندسی بودن پرونده ارسالی می شود.

4- میزان تاخیرات مجاز مورد ادعا در پرونده  نمی بایست از میزان کل تاخیرات ایجاد شده بیشتر شود .(با وجود بدیهی بودن این امر ،این موضوع به کرات توسط اینجانب در پرونده های مورد بررسی مشاهد گردیده است )

5-  جهت تعیین تاریخ ابلاغ نقشه ها یا رفع ایرادات نقشه ها می بایست به آخرین نگارش نقشه استناد گردد در صورتی که توجیه قوی و منطقی با توجه به مفاد بند 1 همین بخش پیشاپیش تهیه شده باشد .

لازم بذکر است دلیل مذکور نمی بایست در پرونده اعلام گردد تا مشاور زمان بررسی و تهیه جواب را داشته باشد . به هر حال می بایست در مکاتبات به نامه ای اشاره کرد که توجیه منطقی یا مثال بزگنمایی شده برای آن وجود داشته باشد

6-نکات فراوان دیگری نیز در این خصوص تهیه پرونده وجود دارد که وابسته به شرایط هر پروژه می باشد .

 7-دریافت کلیه مکاتبات توسط دبیرخانه شرکت تایید گردد. زیرا پیمانکار می تواند نامه ای را که هرگز در زمان اجرا تحویل مشاور نداده است را با توجه به نیاز و با متن مورد دلخواه تهیه و داخل مستندات قرار دهد.

8-در هنگام تهیه برنامه زمانبندی به روز شده حتما از نسخه موجود در دفتر مشاور استفاده شود .زیرا ممکن است پیمانکار از طریق تغییر برخی روابط پیش نیاز و پس نیاز مسیر بحرانی پروژه را جهت افزایش زمان تاخیر مجاز تغییر دهد .

9-بررسی گردد آیا نامه های تحویل صورت وضعیت به دستگاه نظارت آخرین نامه تحویل صورت وضعیت بوده است یا خیر

10- در صورتی که نقشه های در نگارش مختلف به پیمانکار ابلاغ گردیده است ،آیا ابلاغ نقشه جدید جهت تسهیل و تسریع در پروژه و کاهش هزینه های پیمانکارو به درخواست پیمانکار بوده است ؟ یا خیر

11- آیا نامه های در خواست اصلاح نقشه های در حد ایرادات کلی بوده یا در حد ایرادات نقشه کشی و جزییات اجرایی .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی