گروه مهندسی پردیس

مشاوره و انجام کلیه امور دفتر فنی پروژه های عمــرانی

گروه مهندسی پردیس

مشاوره و انجام کلیه امور دفتر فنی پروژه های عمــرانی

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

مراحل آشنایی با یک پروژه عمرانی

دوشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۳، ۰۹:۵۷ ق.ظ

۴) ارتباط مستقیم با مدیر پروژه و یا با رئیس کارگاه، و تشریح خط مشی‌های تعیین شده از سوی معاون اجرایی و شرکت برای رئیس کارگاه و یا مجری پروژه و نظارت بر نحوه انجام عملیات پروژه و بر نحوه اجرای تعهدات مجری در چهارچوب پیمان اصلی و قرارداد فی‌مابین شرکت و مجری و ارائه گزارش‌های لازم از روند پروژه به مدیر مافوق.

۵) پیگیری انجام تکالیف تعیین شده از سوی شرکت و معاون اجرایی برای مجری پروژه و یا رئیس کارگاه، در این زمینه توجه شود که مستقیماً مجاز به برخورد با مجری یا رئیس کارگاه نخواهد بود و تنها میتواند حامل پیام و توصیه‌های مدیران ارشد شرکت به عزیزان مذکور باشد.

۶) پیگیری تهیه برنامه زمانبندی اجرای عملیات پروژه و در صورت لزوم مشارکت در تهیه و تدوین برنامه زمانبندی (یااصلاحی) و سرکشی و بازدید نوبه‌ای از پروژه و نظارت برچگونگی اجرای قرارداد توسط مجری یا رئیس کارگاه.

۷) دریافت صورت‌وضعیت‌های کارکرد پروژه از مجری و یا رئیس کارگاه و کنترل اولیه قبل از تدوین صورتوضعیت و قبل از ارسال آن برای کارفرما(کنترل حجم مقادیر کارها، ردیف‌های اختصاص داده شده از فهرست بهاء به ردیف‌ها و آیتم‌های کارکرد، کنترل صحت ضرایب پیمان و اصول لازم‌الرعایه در تهیه صورتوضعیت‌ها و…).

۸ ) تهیه پیش‌نویس مکاتبات ارسالی شرکت برای دستگاه نظارت و یا کارفرما در رابطه با پروژه و نگهداری یک نسخه از مکاتبات ارسالی.
۹) بررسی و اظهارنظر بر روی درخواست‌ها و مکاتبات دستگاه نظارت و کارفرما در ارتباط با پروژه و یا شرکت، و تهیه پیش‌نویس جوابیه‌ها و پیگیری انجام اقدامات مقتضی مربوط.

۱۰) بررسی و کنترل صورتوضعیت‌های ارسالی از سوی ریاست کارگاه مربوط به پیمانکاران جزء شاغل در کارگاه‌های تحت پوشش شرکت (بعد از رسیدگی کارگاهی) و نگهداری حساب‌های کلی پروژه در قالب فرمت‌ها و جداول تیپ تعیین شده شرکت.
۱۱) تهیه و تنظیم پیش‌نویس‌ مکاتبات شرکت در زمینه‌های مختلف پروژه در دست نظارت و یادآوری در مورد ابلاغ به موقع هشدارها و اخطارها و ابلاغ به موقع تکالیف مدنظر معاون اجرایی به پیمانکاران و طرف‌های قرارداد شرکت.

۱۲) شرکت فعال در جلسات مربوط به حل و فصل مسائل پروژه و پیگیری مصوبات و تکالیف مندرج در صورتجلسات.
۱۳) انتقال آمار و اطلاعات دریافتی مربوط به چگونگی پیشرفت پروژه به واحد کنترل پروژه و همکاری‌های لازم با واحد مذکور به منظور تهیه و ارائه گزارش‌های نوبه‌ای مورد نیاز شرکت.

۱۴) بررسی و نظارت بر چگونگی انجام تعهدات کارگاهی پروژه در قبال شرکت و حصول اطمینان از صحت روند تهیه صورت‌وضعیت‌ها و ارسال آن‌ها و همچنین مشارکت در تهیه پیش‌نویس ادعاها و مواردی که شرکت می‌تواند برای تأمین و دریافت سود مطلوب از پروژه، برای دستگاه نظارت و کارفرما مطرح نماید و پیگیری نتایج حاصله.

۱۵) کنترل مستمر شرایط پیمان اصلی در مقایسه و انطباق با شرایط واقعی کار در کارگاه و پروژه، اعم از مدت پیمان و انجام به موقع تعهدات شرکت در قبال کارفرما و پیگیری‌های لازم به منظور حصول اطمینان از گردش مطلوب کار و قرارداد پروژه و کنترل سقف ریالی کارکرد پروژه با توجه به سقف اولیه پیمان و همچنین اعلام هشدارها و یادآوری‌ها و انجام اقدامات مقتضی به هنگام درخواست ابلاغ متمم‌ها و الحاقیه‌های پیمان اصلی.

۱۶) نظارت بر پروژه به منظور حصول اطمینان از اجرای عملیات مطابق با مشخصات فنی و نقشه‌های اجرایی و همچنین بررسی وضعیت مدارک و مستندات کارگاهی و صورتجلسات کارگاهی و توجیه و تشویق عوامل کارگاه و پروژه در راستای تکمیل مستندات کارگاهی و تهیه به موقع مدارکی که بعداً در صورتوضعیت قطعی پروژه مورد استفاده و استناد قرار خواهد گرفت.
۱۷) بازنویسی و کنترل ردیف‌های صورتوضعیت (در صورت لزوم) و تنظیم صورتوضعیتهای ارائه شده از سوی مجریان پروژه و تکثیر و ارسال برای دستگاه نظارت یا کارفرما. ضمناً، توجه شود که همواره یک نسخه از صورتوضعیتهای خام (قبل از رسیدگی) و یک نسخه از صورتوضعیت رسیدگی شده بایستی در دفتر مرکزی شرکت وجود داشته باشد.

۱۸) جمع‌آوری و کنترل و ثبت آمار و اطلاعات مربوط به پروژه‌ها در قالب فرم‌های مخصوص پیش‌بینی شده و به روز نگه‌داشتن آن‌ها و تبادل آمار و اطلاعات پروژه‌ها با کارشناسان مسئول واحد فنی و رسیدگی و واحد مالی و اداری شرکت و رفع مغایرت‌های احتمالی آمار و اطلاعات بین واحد‌های مختلف شرکت.

۱۹) دریافت یک نسخه از برنامه زمانبندی اولیه مربوط به هر یک از پروژه‌های در دست اجرا و در صورت لزوم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی