نحوه تهیه لایحه تاخیرات قرارداد های پیمانکاری - قسمت سوم
نحوه تهیه لایحه تاخیرات قرارداد های پیمانکاری - قسمت سوم
خلاصه ادعاهای پیمانکار
1- برنامه زمانبندی به روز شده بر اساس ادعاهای پیمانکار یا نمودار همپوشانی تاخیرات
2- جدول محاسبه تاخیرات مالی ناشی از تاخیر در پرداخت صورت وضعیتها و پیش پرداختها
3-لیست مکاتبات انجام شده توسط پیمانکار جهت دریافت نقشه ها یا دستور کارها یا جزییات اجرایی
نکته مهم : بیان کلی لیست موجب سر در گمی مشاور در زمان بررسی شده و تصمیم گیری رابرای مشاور سخت و به نتیجه رسیدن کلیم توسط پیمانکار را آسان می کند لذا درصورتی که شما در مقام پیمانکار در حال تهیه گزارش هستید لیست را با جا انداختن برخی مکاتبات تهیه نمایید و در صورتی که در مقام مشاور هستید به پیمانکار دستور دهید لیست مکاتبات مطابقت کامل با روند مکاتبات داشته باشد .
4-لیست روزهایی که به دلیل مشکلات جوی خارج از استاندارد 20 سال گذشته کارگاه تعطیل بوده است .
5- لیست هر گونه ادعایی که موجب تطویل زمان اجرای یک فعالیت یا تاخیر در شروع یک فعالیت شده است.
مستندات بخش ادعاهای مالی :
1- نامه تحویل صورت وضعیت به دستگاه نظارت
2- روکش صورت وضعیت تایید شده توسط کارفرما
3- کپی چک پرداختهای صورت گرفته یا هر سند مالی دیگر که مورد تایید طرفین بوده و تاریخ دقیق پرداخت کارفرما را تعیین نماید (مانند گزارش ذیحسابی پروژه)
4- کپی نامه ارسال ضمانتنامه برای کارفرما
5-کپی نامه تایید پرداخت پیش پرداخت توسط مشاور